VEELGESTELDE VRAGEN

Gezonde voeding

Bereide maaltijden nemen aan belang toe in ons dagelijks leven en bij uitbreiding in onze samenleving, we haasten ons de dag door en komen vaak tijd tekort… We beseffen dat we een belangrijke impact hebben op het leven van onze klanten. We willen hen dan ook zoveel mogelijk ontzorgen door hen de nodige voedingsstoffen aan te reiken via een kwalitatieve en gevarieerde maaltijd.

Hebt u vragen over onze gerechten? Bij interesse beantwoorden we uw vragen altijd persoonlijk. We hebben de belangrijkste vragen hieronder gebundeld om u nog beter van dienst te zijn. Mail ons gerust via smakelijk@beetboetiek.be wanneer het antwoord op uw vraag niet tussen het lijstje staat.

Dries en Annelies Boetiek Beet

tearoom

zalige zoete zondes

Wat smaakt beter op een druilige namiddag dan een heerlijke pannenkoek of wafel? En hoe kan je genieten van een ijsje of gebakje vol smaak op een zomers terras…? In ’t Withof weten we elke zoetebek het jaar rond te verwennen!

zoete verwennerij

reserveer je tafel

Reservaties van groepen (+10 personen) gebeuren telefonisch
via het nummer 051 81 04 70

    Hoe warm ik de gerechten best op?

    De opwarminstructies staan steeds vermeld op het etiket. Vaak geven deze een indicatie, maar uiteraard is elke situatie verschillend. De varianten die bestemd zijn voor opwarming kunnen steeds in de verpakking zelf opgewarmd worden. Indien in de oven, plasticfolie verwijderen van de verpakking. Liever in de microgolfoven? Dan prikt u best een aantal gaatjes en volgt u eveneens de instructies op de verpakking.

    Waar en wanneer kunnen we gerechten komen afhalen?

    Afhalingen zijn voorzien binnen de openingsuren in onze winkel te Nieuwstraat 8, 8400 Oostende. Je hoeft niet te bestellen, kom binnen en ontdek ons uitgebreid assortiment. De dichtstbijzijnde parking is Mijnplein, deze ligt op 50 meter van de winkel. Er is 24/7 parkeerplaats in de buurt, zowel ondergronds (hoogte max. 1,9 meter) of bovengronds. Het eerste uur is volledig gratis, verdere informatie vind je terug op de website van Indigo.

    Ik ben gluten- en lactose-intolerant, zijn er gerechten waarvoor ik bij jullie terecht kan zonder dat ik me zorgen hoef te maken?

    Absoluut, we trachten steeds binnen het assortiment over een aanbod in gluten- en lactosevrije gerechten te beschikken. Wil je zeker zijn van jouw specifiek, dan is het aangewezen om enkele dagen vooraf af te stemmen over de beschikbaarheid ervan. We stellen alles in het werk om u ter plaatse te informeren & adviseren qua ingrediënten & allergenen. Houd er echter wel rekening mee dat alle gerechten bereid worden in dezelfde keuken. Er worden dus ook gerechten gemaakt die wel degelijk zuivel bevatten.

    Hoe dienen de gerechten opgewarmd/bereid te worden?

    Het begeleidende etiket op de verpakking vermeldt alle wettelijke voorschriften & de allergenen die de maaltijd bevat.

    Onze gerechten kunnen in de originele verpakking zowel in de oven als in de microgolfoven worden opgewarmd. De instructies zijn telkens terug te vinden op het etiket van de verpakking.
    Bij opwarming in de oven is het aangewezen om de afdekfolie eerst te verwijderen vooraleer op te warmen. Bij voorkeur de grillstand niet gebruiken.
    Dit zijn richtlijnen, afwijkingen zijn uiteraard mogelijk naargelang de instellingen en het type toestel dat u hanteert.

    Wat is de bewaartijd van mijn gerecht?

    Onze gerechten zijn steeds dagvers. Bij elk gerecht vind je op het etiket de beschrijving, bereidingswijze, en daarnaast de THT-datum (ten minste houdbaar tot). De houdbaarheid van een gerecht kan variëren naargelang het type gerecht en de verschillende componenten waaruit het gerecht werd samengesteld.

    Uiteraard kunnen we geen rekening houden met temperatuurschommelingen tijdens uw aankopen, voorzie daarom bij voorkeur een koeltas indien u meerdere aankopen tegelijk doet. Een gerecht dat voor enige tijd ongekoeld bewaard wordt, heeft automatisch een verkorte houdbaarheid tot gevolg.

    Kan je de gerechten invriezen?

    Al onze gerechten zijn gemaakt met verse ingrediënten, ze smaken het best wanneer ze vers zijn.
    Als je ze toch wenst in te vriezen, raden we aan om ze meteen in te vriezen na aankoop en binnen drie weken te consumeren voor een optimale smaaksensatie.
    Het is aangewezen om diepgevroren gerechten te één dag in de frigo te laten ontdooien en de volgende dag op te warmen volgens de aangegeven bereidingswijze.

    Kan ik bij jullie een cadeaubon verkrijgen?

    Kom gerust langs in de winkel, geef ons het bedrag en de persoon voor wie de attentie dient door en dan maken we er meteen werk van. Leuk om te geven, nog leuker om te krijgen!

    Waar komen jullie ingrediënten vandaan?

    Al onze ingrediënten worden zorgvuldig geselecteerd door lokale leveranciers, die ons op die manier in de mogelijkheid stellen dagverse kwaliteit te bieden, hoofdzakelijk van eigen bodem. Mocht u vragen hebben over specifieke ingrediënten, dan helpen we u graag op weg.

    Kan ik bij jullie terecht voor een voorstel op maat?

    Absoluut, we stellen alles in het werk om u als klant zo passend mogelijk verder te helpen in uw zoektocht naar een uniek aanbod volgens uw specifieke wensen. Dit kan gaan van een tapasaanbod tot een mix van zoetigheden, om alles zorgvuldig voor te bereiden vragen we om ons enkele dagen op voorhand te contacteren.

    Zijn jullie verpakkingen herbruikbaar of kunnen ze gerecycleerd worden?

    De verpakkingen worden voornamelijk gemaakt uit bagasse, dit is pulp die vrijkomt bij de productie van rietsuiker. Deze pulp wordt intensief behandeld en tot een bakje gevormd met daarin een zgn. barrière, die het mogelijk maakt om de verpakking luchtdicht te maken. Aangezien de verpakkingen zeer innovatief is, geldt in België (nog) geen specifieke regelgeving rond de afvalstroom van dit type producten. We ijveren reeds geruime tijd bij de plaatselijke overheid voor een wettelijk kader inzake afvalverwerking. We adviseren onze klanten om gebruikte verpakkingen na spoelen bij het karton te plaatsen en indien niet gespoeld in de PMD-zak te stoppen.

    Als je onze maaltijdverpakkingen liever tussen de compost gooit, zal dit na 90 dagen gecomposteerd zijn, zo verkleinen wij onze ecologische voetafdruk en werken we samen vandaag aan een betere wereld voor morgen.

    Wat is de bewaartijd van mijn gerecht?

    Onze gerechten zijn steeds dagvers. Bij elk gerecht vind je op het etiket de beschrijving, bereidingswijze, en daarnaast de THT-datum (ten minste houdbaar tot). De houdbaarheid van een gerecht kan variëren naargelang het type gerecht en de verschillende componenten waaruit het gerecht werd samengesteld.

    Uiteraard kunnen we geen rekening houden met temperatuurschommelingen tijdens uw aankopen, voorzie daarom bij voorkeur een koeltas indien u meerdere aankopen tegelijk doet. Een gerecht dat voor enige tijd ongekoeld bewaard wordt, heeft automatisch een verkorte houdbaarheid tot gevolg.

    Kan je de gerechten invriezen?

    Al onze gerechten zijn gemaakt met verse ingrediënten, ze smaken het best wanneer ze vers zijn.
    Als je ze toch wenst in te vriezen, raden we aan om ze meteen in te vriezen na aankoop en binnen drie weken te consumeren voor een optimale smaaksensatie.
    Het is aangewezen om diepgevroren gerechten te één dag in de frigo te laten ontdooien en de volgende dag op te warmen volgens de aangegeven bereidingswijze.